Κωνσταντίνος Ιωαννίδης

Κωνσταντίνος Ιωαννίδης

Κωνσταντίνος Ιωαννίδης

Αναπληρωτής Καθηγητής ΘΙΣΤΕ (ΑΣΚΤ)

Αναπληρωτής Καθηγητής της Θεωρίας και Κριτικής της Τέχνης. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα στρέφονται κυρίως γύρω από το ζήτημα των σχέσεων εικόνας και λόγου, καθώς και γύρω από την ιστορία και τη θεωρία της φωτογραφίας.


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Αναπληρωτής καθηγητής, Τμήμα Θεωρίας και Ιστορίας της Τέχνης, ΑΣΚΤ

E-mail: ioannidis@asfa.gr, ionkostas@yahoo.com

Τηλ. Γραφείου : (0030) 210 4801271

Κιν. : (0030) 6932 959076

https://asfa.academia.edu/KIoannidis

 

ΣΠΟΥΔΕΣ-ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

1988-1993           Προπτυχιακές σπουδές στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Βαθμός αποφοίτησης: «Λίαν Καλώς».

1997- 2003          Διδακτορική διατριβή στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας (Τομέας Ιστορίας της Τέχνης),AΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. Βαθμός: «Άριστα».

 

                            Διακρίσεις:

2000-2001           Υπότροφος του Ιδρύματος «Παν. & Έφης Μιχελή». ΑMSTERDAM SCHOOL FOR CULTURAL ANALYSIS (ΑSCA)-ΠANEΠΙΣΤΗΜΙΟ AMΣΤΕΡΝΤΑΜ (επιστ. υπεύθυνη προγράμματος: καθ. Mieke Bal (Universiteit van Amsterdam).

2005-2006           Υπότροφος του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών για την εκπόνηση μεταδιδακτορικής έρευνας ΑΠΘ/ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ.

2012-2013           Υπότροφος του Ιδρύματος Fulbright. RΟCKEFELLER ARCHIVE CENTER/ ΜOΜΑ N/Y.

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ – ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

2013-                   Μόνιμος Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα ΘΙΣΤΕ/ ΑΣΚΤ. Αντικείμενο: Θεωρία και Κριτική της Τέχνης. Συμμετοχή σε επιτροπές/μονάδες: Επιτροπή Ερευνών/ΕΛΚΕ (2015-2019), ΜΟΔΙΠ (2015- ), Επιτροπή Βιβλιοθήκης (2015-2018), Επιτροπή Πινακοθήκης (2014-16), Επιτροπή Διά Βίου Μάθησης (2018-). Τμηματικά υπεύθυνος πρακτικής άσκησης των φοιτητών του τμήματος (2015- ). Κύριος επιβλέπων σε πέντε διδακτορικές διατριβές, σε τέσσερις μεταπτυχιακές εργασίες και σε δύο μεταδιδακτορικές έρευνες. Επίσης σε πολυάριθμες πτυχιακές εργασίες.

2007-                   Διδασκαλία στο ΠΜΣ «Εικαστικές Τέχνες» της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

2007-2013           Λέκτορας με θητεία στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Αντικείμενο: «Θεωρία της Τέχνης».

2003-2007           Διδασκαλία με βάση το Π.Δ. 407/80 στο Τμήμα Πλαστικών Τεχνών και Επιστημών της Τέχνης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

2006-2008           Διδασκαλία με βάση το Π.Δ. 407/80 στο Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου (Σύρος).

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

Μονογραφίες

  1. Σύγχρονη Ελληνική Φωτογραφία. Ένας αιώνας σε τριάντα χρόνια. Αθήνα: Futura, 2008.
  2. Μια «υπερόχως νόθος τέχνη»: Ποιητικές της Φωτογραφίας. Τέλη 19ου-αρχές 20ου αιώνα. Αθήνα: Futura, 2019.

Επιστημονική επιμέλεια

                Julian Bell, Kαθρέφτης του Κόσμου. Αθήνα: Μεταίχμιο 2009.

Εργασίες δημοσιευμένες (και υπό δημοσίευση) σε επιστημονικά περιοδικά, πρακτικά συνεδρίων και συλλογικούς τόμους (επιλογή):

  1. “Detecting Historicity in the Fictitious: Giambattista Piranesi’s Fantastic Architecture as Narrative”. Δημοσιεύεται στο Nancy Pedri (ed.), Travelling Concepts III. Memory, Narrative, Image. Άμστερνταμ: ASCA Press 2003, σ. 135-149.
  2. «Η οπτικοποίηση του παρελθόντος: μαθήματα από το παρελθόν, προβολές στο μέλλον». Δημοσιεύεται στην ειδική ηλεκτρονική έκδοση (Πρακτικά Συνεδρίου: «Η Ιστορία ως διακύβευμα: Μορφές σύγχρονης ιστορικής κουλτούρας») που συνοδεύει το τέταρτο τεύχος του περιοδικού Historein (Ιστορείν) (2003-2004).
  3. «Η έννοια του λανθάνοντος θεατή: Riegl, Fried, Wollheim». Δημοσιεύεται στον τιμητικό τόμο Χρύσανθος Χρήστου. Αφιέρωμα. Θεσσαλονίκη: Τομέας Ιστορίας της Τέχνης της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ./ University Studio Press 2006, σ. 69-75.
  4. (Μαζί με Ε. Μουζακίτη) “Einfluss als Innovation”. Δημοσιεύεται στον τόμο πρακτικών του Συμποσίου “Das Argument in der Literaturwissenschaft”. Benning, Mitralexi, Petropoulou (επιμ.), Das Argument in der Literaturwissenschaft. Oberhausen: Αthena Verlag 2006, σ. 225-236.
  5. «Ο θεατής εντός του έργου: ένα ζήτημα αισθητικής της πρόσληψης». Δημοσιεύεται στον τόμο Πρακτικών του Β’ Συνεδρίου Ιστορίας της Τέχνης. Ν. Δασκαλοθανάσης (επιμ.), Προσεγγίσεις της καλλιτεχνικής δημιουργίας από την Αναγέννηση έως τις μέρες μας. Αθήνα: Νεφέλη 2008, σ. 635-651.
  6. «Πως ο φορμαλισμός απέκτησε το κακό του όνομα (και πως το διατηρεί)». Δημοσιεύεται στην Επιθεώρηση της Ένωσης Ελλήνων Τεχνοκριτικών (AICA) Τέχνη και Κριτική 3 (2009), σ. 21-32.
  7. “Minimalism’s se Orte. Στο Johannes Schlegel, Brita Hansen (eds), Challenging Evil:Time, Society andChanging Concepts of the Meaning of Evil. Οξφόρδη: Inter-Disciplinary Press 2010 (πρώτη δημοσίευση ως e-book ISBN 978-1-84888-026-9). Λάιντεν, Τόκιο, Βοστώνη: Brill Publishing.
  8. (Μαζί με Ε. Μουζακίτη) “Le corps (a)politique de la photographie grecque contemporaine’’. Στον τόμο F. Soulages (επιμ.), Le pouvoir et les images. Paris: Klincksieck 2011, σ. 189-196.
  9. “Kleist und Friedrich: Die bemalte Fläche und die gemalte Welt”. Στον τόμο J. Theisen, O. Laskaridou, Nur zerrissene Bruchstücke, Frankfurt am Main: Peter Lang, 2013, σ. 171-178.
  10. «Τείχη και περάσματα στη γλυπτική του Richard Serra». Demo 1 (M.I.E.T., 2014), σ. 37-61.
  11. (Μαζί με Ε. Μουζακίτη) “Greece through the stereoscope. Constituting spectatorship through Τexts and Ιmages”. Στον τόμο P. Carabott., Y. Hamilakis Y. and E. Papargyriou (eds), Camera Graeca: Photographs, Narratives, Materialities. Farnham: Αshgate, 2015, σ. 159-168.
  12. «Τεχνολογίες θέασης στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ου αιώνα: από τον Γεώργιο Βιζυηνό στον Περικλή Γιαννόπουλο». Στον τόμο των Σαραφιανού Α., Ιωάννου Π., Ερευνητικά Ζητήματα στην ιστορία της τέχνης: Από τον ύστερο Μεσαίωνα μέχρι τις μέρες μας. Αθήνα: Ασίνη, 2016, σ. 449-462.
  13. (Μαζί με την Εμ. Κάντζια) «Τρεις εν Πλω», Demo 3, (M.I.E.T., 2018), σ. 9-34 και σ. 67-118.
  14. “Constantinos Anninos between India and Greece: A recorder of the hidden and the unfamiliar in the early 20th century”. Υπό δημοσίευση στο περ. Historein 19 (“Implicit Ethnographies, 16th-20th centuries”).
  15. The Gaze by George Avazos (1905): The Aesthetics of Transparency and the Pathology of Seeing”. Στον τόμο E. Kyprianidou (ed.), The Art οf Compassion, Aθήνα: Nissos, 2019, σ. 87-96.
  16. “A photographic monument for those who were too many: Smyrna Central Prison (1919-1922)”. Υπό δημοσίευση στο περ. Punctum 5 (2) (“Semiotics of Monuments: Politics and Form from the 20th to the 21st century”).

Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα

2015                  Συμμετοχή στην ομάδα εργασίας του Υποέργου 2 [Έργο: «Πολιτιστικές Εκδηλώσεις για τον Ελ Γκρέκο ως έκφραση καλλιτεχνικής δημιουργίας» (MIS 474631)].

2015-2022        Τμηματικώς Υπεύθυνος «Πρακτική Άσκηση Φοιτητών της ΑΣΚΤ» 2015-2022 (MIS 5033394).            

2016-2018        Επιστημονικά Υπεύθυνος του αυτοχρηματοδοτούμενου προγράμματος της ΑΣΚΤ «Επιμόρφωση Ενηλίκων στην Ιστορία και Πρακτική της Φωτογραφίας» (Asfa Photo Courses: Κωδ. Res Com 80011).

2019-                Επιστημονικά Υπεύθυνος του προγράμματος «Απόκτηση Ακαδημαϊκής Εμπειρίας σε Νέους Επιστήμονες Κατόχους Διδακτορικού στην ΑΣΚΤ» 2019-2022 (MIS 5045636).

2019-                Αναπληρωτής Επιστημονικά Υπεύθυνος «ΑΠΟΛΛΩΝΙΣ: Εθνική υποδοχή για τις ψηφιακές ανθρωπιστικές τέχνες και επιστήμες και για την γλωσσική έρευνα και καινοτομία», (MIS 5002738).

2019-                Αναπληρωτής Επιστημονικά Υπεύθυνος“ROCK: Regeneration and Optimisation of Cultural heritage in creative and Knowledge cities” (MIS 730280).

 

ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΤΟΠΙΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΩΣ

Φεβρ. 2011            Freie Universität Berlin, Institut für Griechische und Lateinische Philologie, Βερολίνο, 1/2/11. Τίτλος εισήγησης: «Φορμαλισμός και Αφαίρεση στην Ελλάδα κατά τη δεκαετία του 1960».

Aπρίλιος 2013       University of Colorado (Boulder), Department of Art and Art History. Διάλεξη με θέμα: ‘’Backwards looking modernism: Art in Greece during the 1930s’’.

Απρίλιος 2013       University of Colorado (Boulder), Department of Art and Art History/ Ιnstitute of Mediterranean Studies. Eισήγηση στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών. Θέμα:

Εkphrasis and Agency: Anthropology, Rhetorics and the Historiography of Art”.

Φεβρ. 2014            Οργανισμός ΝΕΟΝ, Συμμετοχή ως προσκεκλημένος ομιλητής στην Ανοιχτή Συζήτηση: «Δημόσια Ζωή, Δημόσιος Χώρος, Δημόσια Τέχνη», Αθήνα, 19/2/2014. Τίτλος εισήγησης: «Τέχνη στο δημόσιο χώρο: από το Μανχάταν της δεκαετίας του ´80 στην Αθήνα της κρίσης».

Ιούνιος 2015          Κέντρο Ελληνικών Σπουδών Ελλάδος/ Πανεπιστήμιο Harvard. Ναύπλιο, 10/6/15. Τίτλος εισήγησης: «Ενδύματα αδειανά: Ο Γκρέκο και το σώμα».