A groundbreaking exploration of German expressionist cinema and technology.
In Frances Guerin’s history of German silent cinema of the 1920s, the use of light is the pivot around which a new national cinema and culture emerges. Guerin’s interpretations center on use of light in films such as Metropolis (1926) and Der Golem (1920) and we see how light is the substance of image composition, the narrative structuring device, and the thematic concern.
Για περισσότερα δες εδώ.
Related Posts

Αφηγήσεις για την Τεχνητή Νοημοσύνη: Πανάκεια-Πεπρωμένο-Μέλλον της εργασίας – Άρθρο των Αντώνη Φάρα και Κωνσταντίνου Κωνσταντή από το jacobin.gr [28/5 2023]
Αφηγήσεις για την Τεχνητή Νοημοσύνη: Πανάκεια-Πεπρωμένο-Μέλλον της εργασίας Αντώνης Φάρας, Κωνσταντίνος Κωνσταντής Αναμφισβήτητα, βιώνουμε σήμερα μια περίοδο τεράστιου ενθουσιασμού για την τεχνητή νοημοσύνη... Διαβάστε περισσότερα...

ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΗΜΕΡΙΔΑΣ “Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες στην Ελλάδα: Προβληματισμοί και προκλήσεις”
Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη ΚΕΑΕ παρουσιάζει την πρώτη έκδοση της σειράς Πρακτικά Συνεδρίων, με τίτλο Ψηφιακές ανθρωπιστικές επιστήμες στην Ελλάδα: Προβληματισμοί και προκλήσεις Δείτε τα... Διαβάστε περισσότερα...

How Did Early Modern European Craftspeople Pass On Their Knowledge? Nageen Shaikh, δημοσίευση στο Hyperallergic [28/3/2023]
Pamela H. Smith during a blacksmithing course at the West Dean College of Arts and Conservation in West Sussex, UK,... Διαβάστε περισσότερα...

What Is a Signature in the Internet Age? Eileen Skyers, δημοσίευση στο Hyperallergic [31/3/2023]
An image generated by Midjourney in response to the prompt “smart contract ascii art” (image via Hrag Vartanian/Hyperallergic) The prevailing myth... Διαβάστε περισσότερα...