Καλλιτεχνικά Έργα

Καλλιτεχνικά Έργα

Καλλιτεχνικά Έργα

Μελάνι σε Χαρτί | Πρόσκληση ενδιαφέροντος προς εικαστικούς καλλιτέχνες, ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ: μέχρι και την Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2023 στις 23:59′.


Πρόσκληση Ενδιαφέροντος συμμετοχής στην 6η έκθεση Χαρακτικής, Σχεδίου, Ζωγραφικής, Γλυπτικής με χαρτί και έντυπου/εγχάρακτου Εικαστικού Αντικειμένου της σειράς διοργανώσεων του “Μελάνι σε Χαρτί” με στόχο την ανάδειξη καλλιτεχνών με αυτά...

“Sexy Robots” Are Coming to Miami, Sarah Rose Sharp, δημοσίευση στο Hyperallergic [23/12/2022]


Hajime Sorayama, "Untitled" (2020) (© Hajime Sorayama; courtesy NANZUKA) Miami has already put itself on the map as an art destination, not just on the strength of events like its annual...

A Devastating and Breathtaking Vision of Climate Change, Gabrielle Selz, δημοσίευση στο Hyperallergic [21/12/2022]


Dean Byington, "The Letter" (2022), oil on linen, 54 inches x 44 inches (all photos by Eugenio Castro, courtesy Anglim/Trimble) SAN FRANCISCO — For the past decade, an element of the...

Life Perceives: Perceptions Across the Spectrum of Life, Attenborough Centre for the Creative Arts [20/1/2023 ΣΤΙΣ 12 Μ.Μ. – 7:30 Μ.Μ. UTC+02]


Friends/colleagues interested in non-human perception, ecology, computational consciousness and art+science. You are cordially invited to "Life Perceives" ~ January 20th at the Attenborough Centre for the Creative Arts in Brighton...

Behind the Scenes of Remaking a Feminist Milestone, Amy Smith-Stewart και Caitlin Monachino, δημοσίευση στο Hyperallergic [20/12/2022]


Installation view of Alice Aycock, "Clay #2" (1971/2022), clay mixed with water in wood frame, 48 x 48 x 6 inches each, in 52 Artists: A Feminist Milestone (photo by...

Wolfgang Tillmans: Multitudinal Pictures, Olamiju Fajemisin, δημοσίευση στο Flash Art [21/12/2022]


Chance is banal. Immaterial. While it just so happened that photographer Wolfgang Tillmans was a teenager in the mid-sized West German industrial city of Remscheid as the “End of History”...