ΝΩΜΩ
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ
Η ΝΩΜΩ ΑμΚε, ιδρύθηκε το 2021 από μέρος της δημιουργικής ομάδας του Εικονικού Μουσείου Τήνου & στόχο έχει να συνθέσει δημιουργικές αφηγήσεις, με επιστημονική μεθοδολογία και τεχνολογικές διαδικασίες σε μία προσπάθεια εξερεύνησης της ανθρώπινης δημιουργίας .
Η μεθοδολογική της προσέγγιση, η οποία καθορίζει την ταυτότητα της, αφορά στην τροφοδότηση πειραματικών διαδικασιών και δράσεων για τη σύνθεση των πεδίων της επιστήμης – τέχνης και τεχνολογίας μέσα από θεματικούς άξονες μεσοπρόθεσμης διάρκειας, με πρώτο τον “χώρο“.
Η δημιουργική ομάδα πίσω από τη ΝΩΜΩ: Καλλιτεχνική διεύθυνση-Αλεξάνδρα Γρυπάρη, Υπεύθυνη επικοινωνίας – Διεύθυνση παραγωγής-Σοφία Ζησίμου, Δημόσιες σχέσεις-Καλλιόπη Παπαδά, Social media manager– Ναυσικά Διαμαντοπούλου, Οπτική επικοινωνία-Αλέξανδρος Παπαδόπουλος, Σχεδιασμός λογότυπου – Πηγή Wong, Σχεδιασμός ψηφιακών μέσων-Βασίλης Κιάρι.
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Η ΝΩΜΩ ΑΜΚΕ επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στους πολιτιστικούς και δημιουργικούς τομείς μέσω θεματικών αξόνων για την υλοποίηση πολιτιστικού έργου, έρευνας και ανάπτυξης και την ταυτόχρονη απορρόφηση νέων τεχνολογιών. Με αυτό τον τρόπο πρόσκαιρα διαφορετικοί κόσμοι δύνανται να αφήσουν κοινά χνάρια στο μονοπάτι του πολιτισμού.
Η ΝΩΜΩ
- Δημιουργήθηκε με πρόθεση να διευκολύνει στην διασύνδεση τομέων και εδικοτήτων με έμφαση στην εξωστρέφεια. Το όραμα της συγκροτούν τόσο η διεύρυνση της πρόσβασης ανάμεσα στους πολιτιστικούς και δημιουργικούς τομείς με κριτήριο τις ομάδες κοινού, όσο η προσέγγιση τους σε έρευνα και ανάπτυξη, όσο και η προώθηση τεχνολογιών αιχμής σε δημιουργικές δράσεις και αφηγήσεις με γνώμονα ερευνητικό έργο όσο και η δημιουργία στρατηγικής βιωσιμότητας.
- Υλοποιεί τις δράσεις της μέσα από θεματικούς άξονες, οι οποίοι διευκολύνουν στην διασύνδεση θεματικών ερευνητικών πεδίων και καλλιτεχνικών προσεγγίσεων, στην συγκεκριμενοποίηση αναγκών πρόσβασης και προσβασιμότητας και εν τέλει στην καταμέτρηση αλλά και ομαδοποίηση τεχνικών θεμάτων προς επίλυση που άπτονται της τεχνολογίας με διάφορους τρόπους.
- Επιλέγει ως πρώτο θεματικό της άξονα το “ΧΩΡΟ“. Οι ιδιαιτερότητες της χωρικής έκφρασης απασχολούν τον οργανισμό ΝΩΜΩ, έννοιες όπως χρόνος, τόπος – τοπίο, δημόσιος και ιδιωτικός χώρος, αστικοποίηση, ιδιοκτησία, τοπικότητα, ταυτότητα.
Διαφορετικοί κόσμοι δύνανται να αφήσουν κοινά χνάρια στο μονοπάτι του πολιτισμού.
Στα άρθρα που ακολουθούν, η ΝΩΜΩ και η ομάδα της εκφράζουν τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει τις προτάσεις της για δράσεις και προγράμματα.
Χώρος – Συνέργεια – Βιωσιμότητα – Ανάπτυξη – Πολιτιστική Κληρονομιά
ΧΩΡΟΣ- ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Οι δράσεις που επιλέγονται στο πλαίσιο του πρώτου θεματικού άξονα της ΝΩΜΩ προσεγγίζουν το θέμα, το ΧΩΡΟ με πολυδιάστατο τρόπο, ενώ παράλληλα αναδεικνύεται η σημασία του για τη συγκρότηση και τη δυναμική κρίσιμων πεδίων της ανθρώπινης ζωής: τόσο από άποψη αναγνώρισης και κανονικοποίησης του ευρύτερου περιβάλλοντα χώρου στο χρόνο (σύμπαν, πλανήτης κλπ) και παράλληλα τον έλεγχο και τη χρήση του μέσα από την ανάπτυξη γνωστικών αντικειμένων, επιστημών και τεχνολογιών (αρχιτεκτονική, πολεοδομία, βιομηχανία), όσο της ιδέας του και του καθορισμού της σχέσης με την εξέλιξη της ανθρώπινης υπόστασης.
Χώρος μέσα στο χρόνο
- Ολόκαινος
Η ολόκαινος εποχή ή απλώς το ολόκαινο (Holocene), είναι μία γεωλογική εποχή στην ιστορία της Γης, η πλέον πρόσφατη. Αυτή η εποχή άρχισε με το τέλος της πλειστόκαινου εποχής, περίπου 10 ως 12 χιλιάδες χρόνια πριν, και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. μέχρι σήμερα.
- Ανθρωπόκαινος
Η ολόκαινος περιλαμβάνει μέσα στα όριά της ως το σημαντικότερο γεγονός την ανάπτυξη του ανθρώπινου είδους και τις, για πρώτη φορά, μεγάλης κλίμακας επιδράσεις του στο γήινο περιβάλλον, Εξαιτίας αυτών ένας νέος όρος, η ανθρωπόκαινος, έχει προταθεί και χρησιμοποιείται ανεπίσημα για το πλέον πρόσφατο τμήμα αυτής της εποχής.
- Χώρος
Ο χώρος και όλες του οι εκφάνσεις επαναπροσδιορίζονται συνεχώς μέσα στην ολόκαινο και στην ανθρωπόκαινο, τόσο ως περιβάλλον και εν γένει φυσικός χώρος, όσο ως ανθρωπογενές – αστικός, βιομηχανικός και αγροτικός χώρος, όσο και κοινωνικός χώρος με την εύρετερη έννοια- πατρίδα και ξενιτιά, ατομικός και συλλογικός, προσωπικός και διαπροσωπικός, τοπικός και παγκοσμιοποιημένος,
Δημόσιος και Ιδιωτικός
Οι ιδιαιτερότητες χωρικής έκφρασης της σύγχρονης αστικοποίησης ως πλαίσιο καθορισμού των μετασχηματισμών του δημόσιου χώρου, εδράζονται σε παραμέτρους εθνικά ή/και τοπικά προσδιορισμένες, όπως το καθεστώς ιδιοκτησίας και χρήσης της γης, η αγορά γης και κατοικίας, και το πλαίσιο δυνατοτήτων επενδύσεων, οι παραδόσεις, οι πολιτικές, τα πρότυπα και οι κανονισμοί χωροταξικού – πολεοδομικού σχεδιασμού, ο βαθμός ανάπτυξης των δικτύων, τα προβλήματα στο εσωτερικό των πόλεων κ.λπ. Από άποψη λειτουργιών, στο δημόσιο χώροέχουν καταχωρηθεί οι λειτουργίες της αγοράς, της αναψυχής, καθώς και οι πολιτιστικές και πολιτικές δραστηριότητες, ενώ αντιθέτως στους ιδιωτικούς χώρους της επιχείρησης και της κατοικίας πραγματοποιούνται η παραγωγική και αναπαραγωγική διαδικασία. O Γερμανός κοινωνιολόγος Walter Siebel αναφέρει ότι, από νομικής άποψης, ο δημόσιος χώρος διέπεται από το δημόσιο δίκαιο, ο ιδιωτικός από διατάξεις που προστατεύουν την ιδιοκτησία και την εστία.
Ιδέα
Η ανθρώπινη υπόσταση και ο τρόπος που αντιλαμβάνεται τον εαυτό της, μέσα σε αυτόν, τέχνες, ιστορία, φιλοσοφία, κοινωνία, ατομικότητα, φύλο, σεξουαλικότητα κλπ.