Η Nathalie Miebach υφαίνει δεδομένα σε επεκτατικά γλυπτά, δημοσίευση στο artfck [18/11/2022]
Για την καλλιτέχνιδα Nathalie Miebach με έδρα τη Βοστώνη , η τέχνη είναι ένας τρόπος να μεταφραστούν τα επιστημονικά δεδομένα σε μια οπτική γλώσσα προτύπων και σχέσεων. Το 2007, όταν ξεκίνησε για πρώτη φορά να φτιάχνει έργα που εξερευνούσαν τον καιρό και την κλιματική αλλαγή, ήθελε να κατανοήσει καλύτερα την επιστήμη. «Κάθε κομμάτι ξεκινούσε με μια συγκεκριμένη ερώτηση που είχα και μετά το γλυπτό θα επιχειρούσε να την απαντήσει. Με την πάροδο του χρόνου, άρχισα να με ενδιαφέρει περισσότερο όχι για το πώς τα μετεωρολογικά όργανα καταγράφουν τον καιρό, αλλά το πώς εμείς ως είδος ανταποκρινόμαστε σε αυτό. Τότε άρχισα να κοιτάζω ακραία καιρικά φαινόμενα όπως πλημμύρες, καταιγίδες και πυρκαγιές».
Η καλαθοπλεκτική παίζει κεντρικό ρόλο στην πρακτική της Miebach καθώς συνδυάζει υλικά και πληροφορίες τόσο φυσικά όσο και μεταφορικά. Το είδος των δεδομένων που συλλέγει είναι τόσο στατιστικό όσο και ανέκδοτο, συνδυάζοντας την επιστημονική έρευνα με τις προσωπικές εμπειρίες. Το “Harvey’s Twitter SOS”, για παράδειγμα, μεταφράζει χάρτες δεδομένων του 2017 σχετικά με τον τυφώνα Χάρβεϊ που δημοσιεύτηκαν από τους New York Times. «Το εσωτερικό πάπλωμα αποτελείται από σχήματα που χαρτογραφούν την κατανομή εισοδήματος στο Χιούστον και χρησιμοποιεί το σύστημα αυτοκινητοδρόμων της πόλης ως οπτική άγκυρα. Διάφοροι τύποι πληροφοριών που σχετίζονται με τον Χάρβεϊ είναι ραμμένοι στο πάπλωμα, συμπεριλαμβανομένων των μηνυμάτων στο Twitter που στάλθηκαν κατά τη διάρκεια της καταιγίδας». Κάθε κομμάτι περιέχει πολυάριθμα μονοπάτια, επαναλήψεις και συνδέσεις, που θυμίζουν μηχανές Rube Goldberg στις οποίες η αιτία και το αποτέλεσμα παίζουν κεντρικό ρόλο.
Τα τελευταία τρία χρόνια, το έργο της καλλιτέχνιδας συγκεντρώνει επίσης δεδομένα Covid-19 μαζί με πληροφορίες για το κλίμα. Το “Spinning Towards a New Normal”, το οποίο προβάλλεται αυτή τη στιγμή στο Staatliche Museen zu Berlin , μεταφράζει τα ποσοστά μόλυνσης από τον Covid-19, θανάτους και εμβολιασμού για τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία σε μορφή περιστρεφόμενης σβούρας με ένα βαρίδι, που αντιπροσωπεύει τον αγώνα των κοινοτήτων και των οικονομιών για να βρουν σταθερότητα. «Δεν είμαστε ανίκητοι, ούτε και αυτός ο πλανήτης», προειδοποιεί. «Για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία, όλοι έχουμε βιώσει πόσο ευάλωτοι μπορούμε να είμαστε ως είδος. Η πρόσφατη δουλειά που κάνω προσπαθώ να εξετάσω αυτές τις ευρύτερες περιβαλλοντικές αλλαγές που βλέπουμε τώρα μέσα από αυτό το πρίσμα ευπάθειας»
Η συνέχεια εδώ.