Καλλιτεχνικά Έργα
Pixelated Realities, Saffron Ward, δημοσίευση Aesthetica Magazine [25/11/2022]
Marilena Pateraki2022-11-27T13:59:13+02:00
The “modern” internet began as a network for academic research in 1983. Ten years later, the World Wide Web became public domain – providing a universal language for people across...
Έκθεση «Μπουσουλάω»: Η πρώτη ατομική έκθεση της ΜΑΤ, δημοσίευση Olafaq [25/11/2022]
Marilena Pateraki2022-11-27T13:33:42+02:00
Η ΜΑΤ για την πρώτη της ατομική έκθεση: «μιλάω για το μπουσουλητό μας, για τις λόξες μας, για τα χούγια μας, γιατί τρώμε τα νύχια μας, γατί πίνουμε, γιατί κλαίμε,...
“Future Bodies from a Recent Past—Sculpture, Technology, and the Body Since the 1950s” Talia Kwartler, Museum Brandhorst [2/6/2022-15/1/2023], δημοσίευση ArtForum
Marilena Pateraki2022-11-27T19:47:26+02:00
Nicola L., Little TV Woman: “I Am the Last Woman Object,” 1969, vinyl, wood, television, 16 1/2 x 44 x 17 3/4" What makes the body a hybrid material for sculpture?...
“Το κομμένο δάχτυλο / Amputated Finger” των Βασίλη Αλεξάνδρου και Δημήτρη Παλάντζα στο Πάρκο καινοτομίας Joist από την Braggart
Marilena Pateraki2022-11-26T14:25:13+02:00
Η γκαλερί σύγχρονης τέχνης Braggart παρουσιάζει την Διατομική Έκθεση, Το κομμένο δάκτυλο/Amputated Finger των Βασίλη Αλεξάνδρου και Δημήτρη Παλάντζα σε επιμέλεια Γιάννη Μήτρου, από της 1-10 Δεκεμβρίου στο Πάρκο καινοτομίας Joist Τα Εγκαίνια θα γίνουν 1 Δεκεμβρίου 2022 στις 18:00 Το κομμένο δάκτυλο(και άλλες...
What’s It Like To Be a Biennale? Adeline Chia, δημοσίευση στο ArtReview [25/11/2022]
Marilena Pateraki2022-11-26T14:11:10+02:00
Installation view of Natasha Tontey, ‘Garden Amidst the Flame; Lacuna for Compassion’, 2022, Singapore Biennale 2022 named Natasha. All images courtesy Singapore Art Museum The question of non-human and possibly inaccessible...
‘Crossing the Bridge, a collection of technological, experimental, sensitive & emotional works’, Juliette Wallace, δημοσίευση CLOT Magazine [25/11/2022]
Marilena Pateraki2022-11-26T14:06:12+02:00
Part 2: ΛΕΚΑΝΗ — LEKANI . Concept and Performance: Alejandra Benet, Ariathney Coyne, Sara Koniarek, Lucia Mauri . Music and Sound Design: Daphne Xanthopoulou . Artistic Direction: Smirna Kulenović, Damian Cortes-Alberti . Costumes: Julia...
Festival: ‘The Shape of a Circle in the Mind of a Fish’ at the Museum of Natural History, Porto, δημοσίευση CLOT Magazine [26/11/2022]
Marilena Pateraki2022-11-26T14:01:45+02:00
The Galeria Municipal do Porto presents exhibitions that reflect on recent trends in contemporary artistic and discursive production; they aim to promote research, exchange and dissemination of ideas stimulating a...
Penesta Dika ~ “Herbert W. Franke‘s Art: Image Processing Systems & Programming / Mathematical Formulas in Art” 1st December 13 h CET, or 9 h UYT, or 12 h GMT
Marilena Pateraki2022-11-25T17:06:39+02:00
Penesta Dika ~ "Herbert W. Franke‘s Art: Image Processing Systems & Programming / Mathematical Formulas in Art" 1st December 13 h CET, or 9 h UYT, or 12 h GMT YouTube